Dla pacjenta

Szanowni Państwo

Oddajemy do Państwa dyspozycji informator mający na celu ułatwienie korzystania z naszych usług, który odpowie na najczęściej zadawane pytania i pomoże odnaleźć się Państwu w nowym środowisku na okres pobytu w naszej placówce.

Pragniemy aby kontakt z naszym szpitalem pozostawił w państwa świadomości miłe odczucia, zapewniając fachową opiekę i pomoc w rozwiązywaniu swoich problemów zdrowotnych.

Naszym celem jest zapewnienie pacjentom najlepszych świadczeń medycznych, a tym samym pomaganie w szybkim powrocie do zdrowia.

Dokumenty wymagane przy przyjęciu do szpitala:

  • Skierowanie do szpitala
  • Dowód osobisty
  • Dla osób ubezpieczonych-aktualny dokument potwierdzający ubezpieczenie
  • Dla osób nie ubezpieczonych-dowód tożsamości, osoba taka pokrywa koszty leczenia

 

Rzeczy osobiste jakie należy zabrać ze sobą do szpitala:

  • Przybory toaletowe
  • Pidżama ( zalecana bluza rozpinana z przodu na całej długości)
  • Pantofle
  • Bielizna osobista
  • Sztućce i kubek

 

Pobyt w oddziale szpitalnym
Pracą oddziału kieruje kierownik kliniki, za jakość opieki pielęgniarskiej odpowiedzialna jest pielęgniarka oddziałowa. Pacjenci mają zapewniony codzienny kontakt z lekarzem prowadzącym.
W czasie pobytu w oddziale pacjent ma zapewnioną profesjonalną opiekę personelu medycznego w pełnym zakresie na wysokim poziomie.
Poza opieką lekarską i pielęgniarską zapewniamy dostęp do porad psychologa.
Wsparcie psychiczne jest ważnym elementem leczenia i warunkiem szybkiego powrotu do zdrowia.
Istotnym elementem terapii jest proces rehabilitacji, który realizuje doświadczona grupa
rehabilitantów.

 

Depozyt
Rzeczy osobiste pacjenci mogą oddać do depozytu szpitalnego, który funkcjonuje w ramach izby przyjęć natomiast rzeczy wartościowe są zabezpieczane w depozytach oddziałowych. Zabezpieczanie rzeczy wartościowych i dokumentów jest koniecznością w czasie czasowego opuszczania sali chorych. Biorąc pod uwagę dobro pacjentów bardzo prosimy o korzystanie z depozytów oddziałowych i podejmowanie rzeczy wartościowych w dniu wypisu

Powyższe zalecenia wynikają z dbałości o mienie pacjenta.

 

Żywienie
Ważnym elementem terapii jest właściwe w danym przypadku i okresie leczenia żywienie zgodnie zaleceniami dietetycznymi, zapewniamy opiekę profesjonalnych dietetyków, którzy czuwają nad jakością posiłków oraz zajmują się promocją zasad zdrowego odżywiania. Dodatkowe posiłki z domu przygotowane wg zaleceń lekarza muszą być przechowywane w dostępnych urządzeniach chłodniczych.

 

Kontakt z bliskimi
Pacjentów można odwiedzać codziennie jednak ze względu na komfort innych chorych oraz organizację pracy oddziału prosimy o planowanie odwiedzin w godzinach 14:00-20:00. W oddziałach intensywnej opieki jednocześnie przy chorym może przebywać jedna osoba, po wcześniejszym ustaleniu odwiedzin z personelem medycznym.

Pacjenci mają możliwość kontaktu telefonicznego i korespondencyjnego.

 

Usługi poza medyczne świadczone dla pacjentów

Opieka duszpasterska realizowana przez kapelana Klasztoru OO. Dominikanów w Łodzi
ul. Zielona 13
90 – 601 Łódź

Nabożeństwa w kaplicy odbywają się zgodnie z udostępnioną informacją obok kaplicy. Kaplica szpitalna dostępna cała dobę znajduje się na 2 piętrze, obok wejścia do Kliniki. Ze względu na troskę o kaplicę jest ona otwarta tylko w czasie obecności w szpitalu kapelana istnieje możliwość indywidualnej modlitwy ,w recepcji szpitala należy poprosić o wydanie kluczy do kaplicy.

 

Zakupy
W szpitalu funkcjonuje sklep z artykułami spożywczymi, prasą, środkami higieny osobistej. Sklep czynny jest codziennie.